Att hålla kontakten är alltid viktigt. När det gäller sina fans är det minst lika viktigt. Att använda sig av nyhetsbrev är ett smart, enkelt och kostnadseffektivt sätt att nå ut på. Nyhetsbrevsutskick är ett bra sätt att marknadsföra sig på och är ett bra exempel på inbound marketing. Den här artikeln tar upp varför och hur du kan gå till väga.
Nyhetsbrev
Med e-postmarknadsföring kan du bygga en relation till dina fans och hålla de intresserade. Materialet du skickar ut i dina nyhetsbrev ska väcka intresse och vara av nytta för mottagarna, på så sätt kommer de själva att dra sig till dig. När du skickar nyhetsbrev kan du nå ut till en stor mängd människor samtidigt, utan att det kostar något. Marknadsföringen får alla mottagare direkt i mobilen så det är lättillgängligt och når alla vart de än är.
Vad handlar inbound marketing om?
Inbound marketing handlar om att låta kunden komma till dig. Att inte söka upp de, utan att skapa ett intresse. Med exempelvis den information som du delar med dig av i ditt nyhetsbrev så kan det göra att fansens intresse för det du kan erbjuda, ökar.
Få hjälp av en smart plattform
När du ska planera, skapa och skicka nyhetsbrev av olika slag är det smidigt med en allt-i-ett plattform. På så sätt kan du spara tid och göra marknadsföringen både enklare och roligare.
Paloma är ett bra exempel på en plattform som förenklar. Med rätt verktyg kan du lyckas med dina nyhetsbrev och din inbound marketing. Några få klick och så har du skapat ett snyggt och intresseväckande nyhetsbrev som dina fans kommer älska.
När du har smarta digitala verktyg och ordentligt med tips blir det okrångligt att hålla på med e-postmarknadsföring.